28.1.04

Aga ma mõtlesin õhtutundidel selle peale, millised lasteraamatud mul lapsepõlvest kõige rohkem meeles on. Ühtlasi on need suures osas sellised raamatud, mis on mul ka praegu riiulis (seega ma olen nad kaasa vedanud igasse oma järgmisesse elukohta, mida ei ole küll palju, aga ühe käe sõrmed kuluvad siiski ära).
Kõigepealt tulid meelde Lindgreni raamatud (kellele ei tuleks), aga neid ei lugenud ma esimest korda mitte ise, vaid vanaisa luges ette. Ja neid ei ole mul ka millegi pärast ühtegi riiulis. Muumitrolli raamatut mul lapsena ei olnud, selle laenutasin millalgi kooli ajal raamatukogust. Aga raamatud, mida ma praegu oma riiulist leian, on Kaarina Helakisa "Vähemalt miljon sinist kassi", Hannu Mäkelä "Härra Huu" ja "Hobune, kes kaotas prillid ära", Magda Szabó "Saaresinine", Monteiro Lobato "Kollase rähni ordu" (vaat selle viimase autorit ma küll ei mäletanud). Nojah, Tolkieni "Kääbik" muidugi ka, aga seda mul ka endal ei olnud (mäletan, kui käisime emaga ükskord laadal, siis hakkasin nutma, sest ta ei ostnud mulle seda vanade raamatute müüjalt).
Njah, tegelikult meenub nüüd veel terve hunnik häid raamatuid :-)