5.7.07

Läikivad pildid ja kliendispämm

Tellisin terve aasta National Geographic'ut. Väga tore oli, meenus lapsepõlv, kus tuttavate pool õhinaga kollaseäärelistest ajakirjadest ilusaid välismaa pilte vaatasin. Nüüd oskasin lugeda ka, ja lood olid ka tõesti huvitavad.
Kevadel juhtus nii, et parasjagu ei olnud seda 50 dollarit, et tellimust uuendada. Mõtlesin, et ootan natuke, uuendan siis, kui saan. Aga: kaks kuud enne tellimuse lõppu hakkasin saama kirju, esialgu meenutustega, et mu tellimus hakkab lõppema ja kas ma palun ei mõtleks sellele, et seda uuendada, sest ma ei taha ju sellisest väärtuslikust kogemusest loobuda. Või umbes nii. Nojah, soojendab ju südant, et nad klientidest hoolivad. Mõtlesin endiselt, et siis tellin, kui saan.
Aga tulid üha uued ümbrikud. Nüüd manitsustega, et kui ma kohe ei telli, jään ilma vapustavast elamusest, ja et minu tellimus aitab päästa maailma. Iga kuu üks kiri, süstemaatiliselt. Täna tuli jälle üks, koostatud stiilis "I would like to ask a special favour of you. /.../ Would you please let me know today, while you have this reminder in hand, what you have decided about renewing?"
Kuus kirja meeldetuletusega, igaühes vähemasti kolm paberit. Sinna siis läheb see tellimusraha? Mind täitsa huvitab, kui kaugele see süstemaatiline kliendihoiukampaania läheb. Natuke tige olen ka. Ootan veel. Võib-olla ülejärgmise kirjaga tuleb discount?