23.9.07

In vino veritas, in aqua sanitas

101 põhjust alkoholist keeldumiseks raseduse ajal:

[...]
Kaks kopsu tal, et laliseda laulukest.
Üks hea ja terve maks, see tal kui hobune.
[...]

Wtf? Maks kui hobune?

Mis püüdlik-emotsionaalne pläma? Üldse on kogu see kampaania veider, kuigi tegu on ju iseenesest õige asjaga. Võiks ju oodata šokireklaami, näiteks FAS-iga imiku pilti vms, mis tõesti mõjuks. Või kas või midagi sellist:


Aga näeme hoopis mingit keemialaboris poseerivat rasedat modelli, kes tõstab huulile sinise kolevedelikuga täidetud Erlenmeyeri kolbi, sellal kui taamal ootavad ometi teised laborinõud mahla, morsi, piima, hapupiima ja veega. Millised sümbolid, ah!? Ei šokeerita, püütakse lihtlabaselt ja läbinähtavalt hirmutada. (Noh ja sellest ma üldse ei räägi, et kogu kampaania leht on komavigadega pikitud.)


Ühendus Alkoholivaba Eesti, kelle egiidi all see kampaania toimub, on muidugi kurioosne nähtus. Fundamentalistid ei ole mulle kunagi eriti sümpatiseerinud. Ühenduse juhatuse esimees ja adventkiriku aktivist Lauri Beekmann on seesama, kes paar aastat tagasi avaldas arvamust, et president peaks iseseisvuspäeva kuulutama alkoholivabaks, pannes ühte lausesse alkoholireklaami, "pidulikkusega seonduva pokaalide kokkulöömise" ning tänaval kohatavad joodikud.

Ega mina pole mingi alkoholi propageerija, aga aktiivsed täiskarsklased on sama kriipi nähtus kui Jehoova tunnistajad või mormoonid. Ja ikkagi tundub mulle väga silmakirjalik see, et rasedate või üldse naiste alkoholitarbimisega justkui võideldakse (hiljuti oli see jube kampaania punamütsikesega), aga mehed ei huvita kedagi. Purjus mees olla ju pigem naljakas (näh, on teine pisut tipsutanud). "Isa, joo!"

Mina, muide, nagu selgub, mees ei ole, sest ma olen Areeni meestekate edetabelist lugenud ainult üht teost. No ja Švejki ka.